Roșu

Am trei mere,
eu îți dau două
și mai am două,
pentru că unul mi l-ai dat înapoi,
iar pe celălalt l-ai mâncat uitându-te la mine.
Am mințit.
Tot trei am.

Nu se poate să mai pierd
vreun măr la tine-n mână.
Mi-am propus să fac întuneric
în camera privirii tale,
să trag perdelele de sânge
și fumul din umoare
în plămâni.

Cu mărul meu nu fac nimic,
sunt obișnuit să văd
cum mușcătura din el se oxidează.
Așa că spun: „nu!”
și mă abțin.
Atunci îi dispare emoția
și se face verde.

Ah! De-aș putea fugi cu mere,
și-n mâini, și-n vorbe și-n simțiri.
N-aș mai frige ochiuri în speranțe,
ci aș pune sâmburi în priviri.
Și de va fi să fug cu tine-n spinare,
mi-aș frânge gura mestecând,
mâncând mereu, ca un nebun
din mere tari, asurzitoare.

Și de va fi să ne-odihnim,
dulce va fi amintirea,
îți voi spune, fără rezerve,
că din priviri s-a suit în păr.

Vei înțelege, căci de sus, din cer,
cu veșnicie ne va umple
umbra marelui măr.

 

We would love to hear your opinion on this article!

